איך מתבצע תהליך עיבוד המתכות?

תהליך עיבוד יעיל מבוסס על תכונות המתכת והמאפיינים שלה. התכונות העיקריות שכדאי לציין בהקשר הזה הן קשיות, מוליכות חום וחשמל, מוצקות, מבריקות וריקוע. בהינתן התכונות הללו קל להבין את שיטות העיבוד השונות:

עיבוד שבבי


א. יציקה - זו שיטה בה מעצבים מתכות. בתהליך הזה מחממים את המתכות ולאחר מכן יוצקים את הנוזל לתבנית. לאחר הקירור ניתן להשתמש במתכת לשורה ארוכה של מטרות. יציקה היא תהליך מקובל בעיבוד מתכות ליצירת פטישים, מכונות ומנועי רכבים.

ב. עיבוד שבבי - זו שיטת עיבוד מודרנית יותר שמחייבת שיתוף פעולה בין מכונות ותוכנות מחשב. בתהליך הזה למעשה מסירים שבבים מגוש המתכת, כדי להביאו לצורה מסוימת. לא כל המתכות נוחות לעיבוד שבבי. העיבוד מתאים למתכות מסוג פליז והוא לא מומלץ לעופרת.

ג. ריתוך והלחמה - בתעשייה הקלה משתמשים בשיטות עיבוד מסורתית על מנת לרתך ולהלחים מתכות. השיטה הזו מאפשרת בעיקר חיבור של חלקי מתכות על ידי התכה שלהן. במהלך הריתוך מצמידים את חלקי המתכת, מחממים את שטח המגע לטמפרטורה גבוהה וממתינים להתכה של המתכות באותו המקום. כאשר המתכות מתקררות הן הופכות ליחידה אחת מעוצבת ומעובדת.

ד. ערגול - זו שיטה לעיצוב מוטות או פסים תוך כדי הפחתת עובי המתכת. הצורה הרצויה מתקבלת בעזרת גלגליות והיא משמשת לייצור ציפויים של מכשירי חשמל. במילים אחרות, הערגול היא פעולת רידוד המתכת.

ה. ריקוע - פחי מתכת המיוצרים מלוחות מתכת דקים עוברים תהליכי ריקוע. זהו עיבוד מתכות ייחודי המשמש למגוון מוצרים. ניתן לרדד מתכות גם ליצירת סכו"ם, תמונות, פסלים ועוד.

איך הופכים מתכת למוצר צריכה?

מתכת הופכת למוצר צריכה רק אחרי תהליך ארוך. בשלבים הראשונים חוצבים את עופרת המתכת, מפיקים מתכת מהעופרת ומייצרים מטילי מתכת. בשלבים הבאים בוחרים שיטת עיבוד מתכות ומדגישים את היתרונות והתכונות המקוריות שלהן.
בנוסף, ניתן לבצע זיקוק מתכות בטמפרטורה גבוהה כדי לצרוף תכשיטים מסוגים שונים. התהליך כולל טחינה של העופרה, ערבוב עם חומרים שונים, חימום בתנור מיוחד, יציקה לתבניות ועיבוד נוסף לייצור מתכת סופית.


תגובות

  1. היי,
    פוסט מאוד מעניין, עזר לי רבות- תודה רבה.
    אם אתם מחפשים חברה שעוסקת בנושא של עיבוד מתכות, אני מכיר חברה מצוינת ששכרתי מספר פעמים. יש להם ניסיון רב ומחירים מצוינים, זה האתר שלהם: עיבוד מתכות
    בהצלחה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מחרטות למכירה יד שניה

שיטות לתיקון מחרטות

מאפיינים של מכונת cnc