מחרטות למכירה יד שניה

 מחרטה היא כלי עבודה נפלא שמצליח לייצר מגוון פריטים שמכונות אחרות אינן יכולות. המחרטה מבוססת על עיבוד שבבי, משמע היא יודעת להסיר חומר בצורה מוקפדת ומדויקת, ואף באופן סימטרי, כאשר יש מחרטות שייעודיות לעץ, יש מחרטות שייעודיות למתכת וביו היתר קיימות מחרטות שמעבדות פלסטיק, מתכת ועץ גם יחד. מבחינת פעולת העיבוד, היא מושתתת על תנועה ידנית או ממוחשבת שנעזרת בסכינים ייעודיות שנעות על גבי ציר, כך שבכול תנועה הסכינים גורעות מהחומר.

קהל יעד

עולם המחרטות עבר קפיצה משמעותית בשנים האחרונות, כך שכיום המכונות הרבה יותר חזקות, מדויקות ואף יותר קלות לתפעול מבעבר. ניתן למצוא שימוש רב בהן במפעלים, במוסדות לימוד, בעולם העיצוב והתכנון, במעבדות, בגלריות אומן ובבתים פרטיים, ובמקביל ניתן למצוא מגוון נרחב של מחרטות שנבדלות האחת מהשנייה מבחינת יצרנים, גדלים, יכולות ביצוע, איכות המנוע וכדומה, ופה נציין שבין היתר קיימות מחרטות חדשות ובמקביל מחרטות יש שניה.

יתרונות רכישה יד 2

מדהים לראות איזה שוק גדול קיים בתחום מחרטות למכירה יד שניה, וזאת ניתן להסביר באמצעות שלושת הסיבות הבאות:
הרבה פעמים הצורך במחרטה הנו חובבני ועל כן אנשים שמחים לדעת שאין צורך לשלם תעריף מלא עבור תחביב שהוא בהחלט רק צדדי.
לא אחת קורה שאנשים תוהים איזה סוג של מחרטה הם צרכים, ועל כן באמצעות שוק יד שנייה הם זוכים לבחון את הסוג הרצוי מבלי להיכנס להוצאות כבדות.
קיימים לא מעט סוגים שקשה למצוא כחדשים על המדפים, ולו כי מדובר במחרטות ישנות — כאלו שאינן עולות הרבה אך שעונות במדויק על הצורך.

כך תרכשו בבטחה

לאור הדברים בהחלט קיים טעם לרכוש מחרטות משומשות, אך בו זמנית אין להתעלם מהעובדה שכאשר רוכשים מכשיר יד שנייה כגון מחרטה, הרבה פעמים הוא עשוי להגיע עם מגוון פגמים, וכיוון שלא נעים לגלות שהמחרטה אינה במיטבה, יש מספר מהלכים שמוטב לבצע טרם הרכישה: להגיע לבית המוכר ולבקש לראות את המכונה בפעולה, לבקש מהמוכר לפרט מהן סך התקלות ואם מדובר במחרטה גדולת ממדים, רצוי ללוות אותה בזמן ההובלה וכמובן להיות נוכחים בשעת ההתקנה.

בדיקת מומחה

רכשתם מחרטה יד 2? מעולה, עתה יש להפעיל אותה ולבדוק בדיוק מה היא יודעת לעשות ובאיזו איכות, ובו זמנית רצוי לשקול לתקן אותה, כך שהיא תתפקד ממש כמו חדשה. פה נציין שבהחלט אפשרי לתקן מחרטות, רק צריך לדעת לאיזה בעל מקצוע לפנות. עוד נציין, שאם מבקשים להשיג הנחה בעת המכירה או לכל הפחות לדעת על מה משלמים, הרי ממש כפי שלוקחים רכב למוסך טרם הרכישה, כך גם טרם הרכישה מוטב לקחת את המחרטה לבדיקה מומחה (או יותר נכון לוודא שהמומחה מגיע אליה). באופן שכזה ניתן לדרוש להוריד את עלות התיקון מהמחיר הסופי.

דגשים לקראת רכישה יד 2

לבסוף נציין מספר דגשים חשובים. בעת רכישת מחרטה תוודאו מיהי החברה, מהי העלות של אחת חדשה (אולי כלל לא שווה לרכוש אחת משומשת), האם היא מגיעה עם אחריות שעדיין בתוקף, איזה מנוע משודך לה, האם קיים צג דיגיטלי, מהו המשקל והגודל שלה, מהו המרחק בין העוקצים ומהו הקוטר המקסימלי של הקערה (שני נתונים קריטיים שמשפיעים על גודל העובד), אלו מהירויות היא מציעה, לאלו חומרים היא מיועדת (יש כאלו שמיועדות לעבד רק עץ), כיצד מוגדר מצבה וכמובן מהיכן היא מגיעה, כי לא שווה לרכוש מחרטה יד שנייה ממקום מרוחק, וזאת כי רק ההובלה לא תצדיק את ההוצאה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שיטות לתיקון מחרטות

מאפיינים של מכונת cnc