אילו מכונות לעיבוד שבבי קיימות?

מהו העיבוד השבבי ומה חשיבותו בעולם התעשייה המודרני כפי שאנו מכירים אותו כיום?

בשביל להבין אילו מכונות קיימות בתחום זה, ראשית עלינו להבין מה הוא בדיוק עיבוד שבבי ומה חשיבותו של תהליך זה עבור עולם התעשייה והייצור המודרני. ובכן, העיבוד השבבי הוא למעשה תהליך ייצור תעשייתי שבו חומר גלם הופך לעצם כלשהו בתהליך של הסרת חלקים מאותו החומר. העיבוד השבבי שונה מהעיבוד הפלסטי, שבו החומר הופך למוצר או לעצם על ידי עיוות שלו – בתהליך העיבוד השבבי מתבצע חיתוך שהוא לעתים קרובות מדויק לרמה המילימטרית, ובעזרתו אנחנו משיגים את התוצאה הסופית הרצויה על ידינו. כפי שניתן להבין, מדובר בתהליך חשוב במיוחד בעולם התעשייה המודרני, עבור חומרי גלם רבים – אלומיניום, פלדה, עץ, נירוסטה וחומרים רבים אחרים. נבין בדיוק מהן המכונות בהן נשתמש לצורך מטרה זו.

אילו מכונות לעיבוד שבבי קיימות ומה התכונות של כל כלי וכלי בתחום זה?


·         מחרטה – המחרטה היא אחת המכונות הנפוצות ביותר בכל מה שנוגע לעיבוד שבבי תעשייתי מודרני, וכפי שניתן להבין משמה היא משתמשת בסכין חריטה, שמסתובבת מסביב לחומר הגלם במנגנון הפעלה ידני או ממוחשב, וכך יוצרת צורות מדויקות ואיכותיות במיוחד גם בפסי ייצור גדולים במיוחד.

·         כרסומת – הכרסומת גם היא מהווה מכונה איכותית לעיבוד השבבי, ובה משתמשים בכדי לבצע עיבוד מדויק של משטחים מישוריים או צורתיים. חשוב להבין שכיום כרסום מהווה את השיטה הנפוצה ביותר בכל עולם העיבוד השבבי, וניתן לעבד באמצעותה כמעט את כל הצורות הגאומטריות שנחוצות בפסי ייצור תעשייתיים שונים. גם כאן יכול מנגנון ההפעלה להיות ידני או ממוחשב.

·         מסור – המסור הוא כלי גס יחסית לביצוע העיבוד השבבי, וככל הנראה מדובר בכלי העתיק ביותר – אך מדובר בכלי יעיל גם כיום עבור מטרות שונות של עיבוד בהיקף גדול ובצורה ניידת.

בכל מה שנוגע לעיבוד השבבי, מדינת ישראל כוללת כמה מהיצרניות החשובות בעולם


עיבוד שבבי הוא משימה שבשבילה צריך כלים איכותיים, ובישראל יש כמה יצרניות של מכונות איכותיות במיוחד בעולם זה, בעלות שם עולמי. אם נחוץ לכם מכשיר בתחום זה, או אם אתם צריכים לבצע תיקון במכונה לעיבוד – חפשו כחול לבן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מחרטות למכירה יד שניה

שיטות לתיקון מחרטות

מאפיינים של מכונת cnc