מתי נתקן מחרטה ומתי נקנה חדשה?

מחרטה היא כלי לעיבוד שבבי. נשתמש בה לרוב על מנת ליצור חלקים סימטריים. החומרים אותם נעבד יכולים להיות מתכות, עץ וחומרים פלסטיים. במכונה קיימים סכינים אשר את החומר ממנו הם עשויים נבחר על סמך סוג החומר שאנחנו רוצים לחתוך. לעתים, לאחר שימוש ארוך טווח במחרטה, עלול להיווצר בלאי ובעקבותיו עלולות להגיע מגוון בעיות.

השאלה הנשאלת היא- כיצד נדע אם עלינו לתקן את המחרטה שברשותנו או שמא אנו צריכים לקנות מחרטה חדשה?

מספר פרמטרים בהם יש להתחשב:

·         היכרות בסיסית עם רכיבי המחרטה:

במחרטה בסיסית קיימים מספר רכיבים אשר פעולתם חיונית לתפקוד המחרטה:
1.      ראש מניע- הראש עם הסכינים שיחרטו את הצורה המבוקשת
2.      תומך חריטה- המקום בו נשים את חומר הגלם המיועד לחריטה
3.      ראש אחורי- ראש סכינים משני אשר חותך את החומר מצדו השני
כיום קיימות מחרטות משוכללות יותר המכילות מספר רב יותר של רכיבים, אך הרכיבים הנ"ל קיימים בכל מחרטה. היכרות בסיסית עם חלקי המחרטה תתן לנו מושג כללי לגבי מצב המחרטה. כך נוכל לזהות בעיות כאשר הן קורות, לטפל בהן באופן מיידי וכך לחסוך את הבלאי העתידי ואת הצורך בקניית מחרטה חדשה.

·         יש להימנע מהתעסקות עם רכיבי המחרטה במידה ואתם לא אנשי מקצוע המתמחים בתיקון מחרטות:

כשנגלה תקלה במחרטה שלנו, נבקש את עזרתו של איש מקצוע מהתחום, שכן ניסיון עצמאי לתיקון המחרטה עלול יהיה לגרום לה נזק בלתי הפיך שיגרור עלויות כבדות יותר בהמשך.  כמו כן, במחרטה קיימים חלקי מתכת נעים אשר יכולים לגרום גם למשתמש חסר הניסיון נזק פיזי ממשי. כמו כן, יכול להיות שהבעיה שנוצרה היא בעיה מינורית אשר אנחנו בתור המשתמשים נכשלנו בזיהוי שלה. לכן התייעצות עם בעל מקצוע תוכל לעזור לנו להחזיר את המחרטה לתפקוד פונקציונלי מלא תוך זמן קצר

תחזוקה נכונה של המחרטה שלכם תבטיח עבודה איכותית לאורך זמן

בסופו של דבר, היכרות בסיסית עם חלקי המחרטות היא מפתח לתחזוקה נכונה שלה, שכן זיהוי ראשוני וטיפול בתקלות יחסוך מאיתנו את הטרחה להתמודד עם בעיות עתידיות גדולות יותר. ולמרות זאת, היכרות בסיסית עם כלי העבודה שלנו לא הופכת אותנו למומחים בתחום. לכן יש לגשת לבעל מקצוע אשר ייתן לנו את חוות דעתו בנוגע לתקלה, אשר במקרה החמור ביותר תדרוש קנייה של מחרטה חדשה.




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מחרטות למכירה יד שניה

שיטות לתיקון מחרטות

מאפיינים של מכונת cnc