מחרטות טקא טכנולוגיות

המחרטה היא אחד הכלים החשובים ביותר שבוודאי לא יצא לכם להכיר. כולנו יודעים מהי פעולת החריטה אך לרוב אנו מכירים אותה מקרוב רק כאשר אנו נמצאים בחנות מתנות וקונים מתנה שמצריכה חריטה לבן הזוג או לחבר קרוב. זה הזמן להבין מהן מחרטות, מהן מבצעות וכמובן למה הן חשובות.

מהן מחרטות ולמה הן משמשות?

המחרטה היא למעשה כלי מיוחד שבו אפשר לחרוט על כל מיני חומרים כאשר אלו יכולים להיות דקים ועדינים כמו פלסטיק ועץ ויכולים להיות גם קשים ודחוסים כמו מתכת. המחרטה אולי נשמעת לכם מכול משימה שצריכה להתבצע בעיקר כאשר יש משפחה שרוצה לחרוט על שער הכניסה המתכתי שלה את השם שלה או כאר רוצים שתהיה הקדשה על שעון שמוענק במתנה אך למעשה היא צריכה להתבצע גם באופן תעשייתי כאשר מייצרים כל מיני חומרים. בעזרת החריטה ניתן ליצור דוגמאות על החומרים הללו מה שלמעשה הופך את החריטה לפעולה חשובה מאוד בייצור ברגים, פרופיל אלומיניום ועוד.

כיצד בנויה המחרטה?

המחרטה היא כלי יחסית גדול. היא יכולה להיות לעתים בגודל של קופסת נעליים ובמקרים אחרים גדולה פי 6 ואף יותר. המחרטה היא כלי שבו אפשר להכניס את המוצר שעליו רוצים לחרוט והיא סוגרת את עצמה עליו ומתחילה במשימה בצורה מדויקת ביותר. המחרטה יכולה לעבוד עם חומרים שונים אך לא כל מחרטה תוכל לספק את החריטה באותו האופן. חשוב לזכור כי המחרטה יכולה להיות איכותית יותר כאשר היא תהיה גדולה כי אז יהיו לה אפשרויות רבות אך כמובן שיש צורך למצור לה מקום, ולעתים גם תקציב מתאים כי אלו יהיו יקרות יותר. ההנעה שלה כמעט תמיד תהיה עם מנגנון חשמלי.

מחרטות בעלות כוח סוס משתנה

את המחרטה הכי טובה קשה לבחור בלי שמבינים מה הצרכים שלכם כלקוחות. יש אנשים שירצו מחרטות חזקות מאוד כי הם צריכים לחרוט על ברזל לעומת אנשים שיחרטו רק על עץ. יש גם לקוחות עסקיים שצריכים את המחרטה לביתה מלאכה שלהם ויש כאלו שירצו מחרטה לצרכים אחרים כמו למשל תחביב יצירה כלשהו. אחד הפרמטרים החשובים ביותר שלפיהם צריך להתאים את המחרטה הוא כמובן כוח הסוס שלה כי ככל שהוא יהיה גבוה יותר כך תוכלו ליהנות מחריטות מגוונות יותר, גם אלו שדורשות כוח רב. 

מהירות הסיבוב ויכולת הפיתול

עוד פרמטר חשוב בבחירת מחרטות הוא מהירות הסיבוב. יש מחרטות שלא יוכלו להגיע למהירויות סיבוב גבוהות וזה יפגע בדיוק החריטה. זה ממש לא אומר שהן לא יוכלו לחרוט בחומרים מסוימים, אם כמובן הן מיועדות לכך, אך זה אומר שהחלק שחורט על החומר יוכל להגיע למהירות מסוימת שלא תמיד יאפשר גימורים איכותיים כמו שאתם רוצים. כמובן שאם תעשו התאמה ציפיות עם המפרט הטכני של המכונה אין סיבה שזה יפריע לכם אך אי אפשר להתעלם מהפרמטר הזה. כמו כן יש לכל מחרטה יכולת פיתול מהשיכול לספק לכם גימורים מדויקים עוד יותר כאלו שיהיו אסתטיים ויספקו אפשרויות רבות יותר בהתאמת המוצר שאותו חורטים לשימושו המקורי. 

הרעש והעמידות של המחרטה


ככל שהמחרטה תהיה עמידה יותר לאורך שנים רבות ותתקלקל פחות, מה גם שהתחזוקה שלה במצב כזה כנראה גם תהיה נמוכה יותר, אתם מרוויחים לטווח הארוך. כמובן שלא תמיד יהיה קל להבין מיהו היצרן הכי טוב בפרמטר זה כי מדובר בתחום לא כל כך מוכר אך מי שנכנס לעולם הזה כבר בעבר יתחיל להבין מהמלצות של אנשים אחרים, בעיקר קולגות בתחום, מי המחרטה הכי טובה שיש. העמידות היא ערך עליון בעיקר למי שהולך לעבוד איתה שעות רבות ביממה אך אסור לשכוח את הרעש שלה שגם הוא פרמטר חשוב, הרי רעש חזק מאוד יכול להזיק לבריאות וכמובן להעיק על איכות העבודה.
מעניין אתכם מכונות CNC משומשות הכנסו>>

הפוסט פורסם ראשון בבלוג מדיום בתאריך 19.1.20

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מחרטות למכירה יד שניה

שיטות לתיקון מחרטות

מאפיינים של מכונת cnc