מחרטות מתכת קטנות

 המחרטה היא כלי לעיבוד שבבי, כלומר המחרטה יודעת להסיר חומר בצורה מכוונת מחומרים קשים, קרי מעץ, מתכת ופלסטיק. משתמשים בה בעיקר עבור עיבוד חלקים סימטריים ועבור עיבוד צירים, כאשר הפעולה עצמה יכולה להיות ממוחשבת או ידנית. בכלי זה משתמשים במגוון סדנאות, מפעלים ומוסדות לימוד, ולצד צרכים עסקיים ומקצועיים, המחרטה גם מהווה כלי עבודה ביתי, ממש כמו מסור שולחן או מקדחה.

אודות פעולת העיבוד

המחרטה מסייעת ליצור מגוון מוצרים — שלמים או חלקיים, פרקטיים או מוצרי נוי, כאשר התהליך עצמו מאפשר להגיע לרמת דיוק מאוד גבוהה. כיצד עובד תהליך העבודה עם מחרטה? ובכן בוחרים בסוג החומר הרצוי, מכניסים אותו למקומו הייעודי ובמקביל ממקמים סכינים שנעות על ציר, כך שבכל תנועה נגרע חומר.

שלבי פיתוח

לאורך השנים המחרטות התפתחו, כך שכיום כבר אין הכרח לשלוט בתפעול ידני (מתבצע באמצעות ידיות), אלא באמצעות הכנסת מנוע הפעולה נהיית הרבה יותר פשוטה ואילו התוצאה הרבה יותר אחידה. עוד נציין שיש להבדיל בין מחרטה לבין הפיתוח שלה CNC, כי מכונת CNC מסוגלת לבצע תנועות יותר מורכבות, קרי קשתות ואלכסון, וזאת באמצעות הטמעה של קוד.

תיקון מחרטות — ט.ק.א טכנולוגיות

שינוי מהיר

רבים בוחרים לעבוד עם מחרטה, ולא רק כי היא מייעלת מגוון פעולות ומקצרת זמנים, אלא בין היתר כיוון שפשוט כיף להחזיק בבית מחרטה שמאפשרת להפוך חומר גולמי לאגרטלים, לפסלים וכדומה, ומי שאי פעם עבד עם מחרטה יודע לומר עד כמה הפעולה שלה מעוררת התפעלות, ולו בשל המהפך המהיר בו חומר הגלם הופך למלוטש ומעוצב.

מצא את ההבדלים

תחום המחרטות מאוד עשיר ונרחב, כאשר החלוקה הראשונית מפרידה בין מחרטות מתכת גדולות לבין מחרטות מתכת קטנות, אם כי קיימים מגוון תתי חלוקות, כך שקיימות מחרטות קטנות שמתאימות לעבד חלקים, קיימות מחרטות קטנות שכוללות מהירות משתנה, קיימות מחרטות קטנות ידניות, קיימות מחרטות קטנות ממוחשבות וכדומה. כמו כן, הבדלים נוספים נוגעים ליצרן, לסוגי החומר שעבורן הן מיועדות, לרזומה, לעוצמת המנוע, לאופי כיוון הזווית, להימצאות בקרת מהירות אלקטרונית, לסוג הפוטר, לסאונד של המנוע וכמובן שקיימים הבדלים בכול הנוגע לגודל, למשקל ולאיכות העיבוד השבבי.

תקלה? ישנו מענה!

למכונות מסוג זה הרבה פעמים יש נטייה להתקלקל, ולו בשל שימוש ותחזוקה לא נכונים, כאשר ככול שהמכונה יותר קטנה, כך היא יותר רגישה. אי לכך דעו שניתן לעשות שלושה דברים בכדי למנוע בעיות ובו זמנית בכדי לפתור אותן: ראשית יש להיצמד להוראות היצרן, גם אם נדרשים להשקיע כשעה בקריאה והטמעה. שנית, אם חלק מסוים מתקלקל, טוב לדעת שקיימים מגוון חלקי חילוף, קרי סכיני חריטה, פוטר, או מגש פסולת. שלישית, אם חשים אובדי עצות, חשוב לפנות לאנשי מקצוע שמתמחים בתיקון מחרטות. מכאן שרצוי להיערך מראש — להכיר חנות לחלקי חילוף, להכיר שירותי תיקון ואף מומלץ לחבור לפורום בנושא, ולו בשביל להחכים ולשפר יכולות.

שוקלים רכישה

לאור הדברים, אם מחפשים כלי חדש לשחק עמו בחצר הבית או בסדנה, אם אתם סטודנטים לעיצוב תעשייתי שעובדים על פרויקט גמר ומבקשים מחרטה נגישה, או אם עובדים במעבדת פיתוח וזקוקים ליצור חלקים מסוימים (או לבחון במהירות מגוון פתרונות אפשריים), הרי שטוב לדעת שבין היתר קיימות מחרטות מתכת קטנות ממדים, כך שהן גם לא עולות הרבה וגם לא מצריכות הרבה מקום. מכאן שאם עומדים לפני רכישה, ראוי שתעצרו להשוות בין הדגמים והמחירים, וראוי שתוודאו שקיים סנכרון מלא בין פונקציות ממוקדות צורך לבין תפריט הפעולות שאותה מכונה מציעה.

המאמר מחרטות מתכת קטנות פורסם לראשונה בבלוג

from https://medium.com/@tkaisrael – Feed 

https://medium.com/@tkaisrael/%D7%9E%D7%97%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%AA%D7%9B%D7%AA-%D7%A7%D7%98%D7%A0%D7%95%D7%AA-9e0585167a00

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מחרטות למכירה יד שניה

שיטות לתיקון מחרטות

מאפיינים של מכונת cnc