מפעל לעיבוד שבבים - מהו עיבוד שבבים ומה עיסוקו של מפעל לעיבוד שבבים?

עיבוד שבבי

עיבוד שבבי, הינו שם כולל לייצור תעשייתי במסגרתו מסירים חומר מגוש שלם של חומר גלם לטובת יצירת עצם כלשהו. אם מתייחסים לכמות הדולרים המושקעת בתחום בשנה, עיבוד שבבי נחשב לתהליך הייצור החשוב ביותר שיש.
עיבוד שבבי, הנקרא בלועזית “Machining”, מוסר החומר בצורת שבבים מתוך מה שנהוג לכנות ‘עובד’. עובד, הינה חתיכה של מתכת או של חומר כלשהו מסוג אחר אשר עוברת תהליך של עיבוד, עיצוב או חיתוך באמצעות שימוש בכלים ידניים או בשימוש במכונה אוטומטית.
במרביתם של המקרים, תהליך עיבוד שבבי הינו תהליך זול יחסית לתהליכים תעשייתיים אחרים כמו יציקה, לצורך הדוגמא. כאשר מדובר בכמויות גדולות, עיבוד שבבי הופך לתהליך תעשייתי יקר. בעיבוד שבבי נעשה שימוש במקרים בהם ‘טלורנסים’ שהיא בעצם הסטייה המותרת בעצם כלשהו או במוצר כלשהו, אז נדרשים גימורים ועדינות ברמה גבוהה מאד.

חומרי הגלם בהם מבוצע עיבוד שבבי

עיבוד שבבי, מיוצר במגוון חומרים -
האלומיניום — נחשב חומר גלם רך ונוח לעיבוד שבבי, בנוסף נחשב לכזה העומד בעומס מכני בינוני כאשר המשקל נמוך.
ברונזה — נוסף על האלומיניום, נהוג לבצע תהליך עיבוד שבבי בברונזה, הנחשבת לבעלת מקדם חיכוך נמוך.
פלדה — חומר נוסף בו נהוג לבצע עיבוד שבבי הינו הפלדה אשר נחשבת לחומר קשה אך עם זאת מתאימה לעבודה עם מוצרים שעומדים בעומס מכני רב וגדול כמו במקרים של ייצור מנועים, צירים וגלגלי שיניים.
עץ — נחשב לחומר רך ונוח לביצוע תהליך עיבוד שבבי, ברוב המקרים מעובד בעזרת מחרטות לייצור אביזרים בצורה גלגלית כגון רגלי רהיטים.

שיטות לביצוע תהליך עיבוד שבבי

לביצוע תהליך עיבוד שבבי, ישנן מגוון שיטות נפוצות, ביניהן:
כבישה.
השחזה.
חריטה.
כרסום.
ניסור.
קדיחה.

מפעל עיבוד שבבי

מפעל עיבוד שבבי מייצר פריטים בשיטות עיבוד שונות, הנפוצות שבהן הינן כרסום וחריטה. מפעל לעיבוד שבבי, יהיה מסוגל לספק פתרונות הן ללקוחות קטנים והן ללקוחות גדולים, וגם ללקוחות פרטיים אשר מעוניינים בייצור מוצר ספציפי במיוחד על פי סט דרישות הנדרש על ידם.
מפעל עיבוד שבבי איכותי ומצליח חייב להעסיק עובדים מיומנים אשר עוסקים בתחום שנים רבות על מנת להיות מסוגל לספק ללקוחותיו מוצרים ברמת גימור גבוהה. שנות הוותק אותן צוברים העובדים בתעשייה זו, מאפשרות להם להגיע להיכרות מעמיקה במיוחד עם החומרים אשר עוברים עיבוד שבבי, כך שבידיים רגישות מוטורית גבוהה המסייעת להם לייצר מוצרים ברמת הגימור הגבוהה ביותר.
הן עבודת הכרסום והן עבודת החריטה, דורשות מהעובד בהן יד יציבה לצד הבנה של כמות הכוח המדויקת להפליא שיש להפעיל על המכונה על מנת לייצר את המוצר המושלם. הפעלת כוח רב מעל מה שנדרש, עלולה להוביל להרס מוצרים וזריקת חומר גלם יקר ערך לפח.

טכנולוגיית ה- CNC

כל מפעל אשר דורש מעצמו ייצור מוצרים ברמת גימור גבוהה והתמודדות מוצלחת עם כל משימה, יעשה שימוש בטכנולוגיית ה- CNC. למעשה, במסגרת עבודת כרסום או חריטת CNC, תוכנת מחשב מבצעת את העבודה. במסגרת העבודה עם התוכנה, באפשרות העובד לתכנת ידנית את התוכנה כך שבסיוע הפקודות שיכניס לתוכה יתקבל המוצר המדויק, או להכניס לתוכה מודל תלת ממדי של מוצר כך שהתוכנה מפרשת את הצעדים אותן צריכה לנקוט על מנת ליצרו. התוכנה, מאפשרת למפעל עיבוד שבבי לייצר כמות גבוהה של מוצרים ברמת גימור מצוינת.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מחרטות למכירה יד שניה

שיטות לתיקון מחרטות

מאפיינים של מכונת cnc