מחרטות — מי משתמש ואיך מתקנים?

 השימוש במחרטות נפוץ מאוד כמעט בכל פרויקט שדורש עיבוד שבבי. עם זאת, חשוב להכיר גם את היתרונות של מחרטות וגם את האופן שבו ניתן לתקן אותן במקרה של תקלה, בעיה או נזקים חיצוניים חמורים

השוואה בין סוגים שונים של מחרטות היא בדרך כלל אחד השלבים הראשונים שאותם צריך לעבור על מנת לבצע פרויקטים מהסוג של עיבוד שבבי. עיבוד שבבי ייחודי בכך שהוא מאפשר לשמור על התכונות של חומרי הגלם המקוריים, תוך כדי שינוי של הצורה שלהם. בשביל לבצע את השינוי על גבי העובד, או במילים אחרות חומרי הגלם שעוברים עיבוד, צריך לבחור בין כלים מיוחדים. אחד הכלים החשובים הוא כאמור מחרטות ולכן חשוב להכיר אותן.

הדרך הכי טובה להבין את היתרונות של מחרטות לעומת סוגים אחרים של כלים שבהם אפשר להשתמש כדי לבצע עבודות של עיבוד שבבי היא לבדוק מה מייחד אותן. אם משווים בין סוגים שונים של מחרטות, רואים שכולן ייחודיות בכך שהן מאפשרות סיבוב עדין סביב העובד. באמצעות הסיבוב הזה, חורטים על גבי העובד את התוצר הסופי שאליו רוצים להגיע ואף חוסכים זמן והוצאות.

קהל היעד של מחרטות

בגלל שכמעט כל סוג של פרויקט עיבוד שבבי כולל הפעלה של מחרטות כאלה ואחרות, צריך להבין מי קהל היעד העיקרי שלהן. לאחר שמשווים בין סוגים שונים של מחרטות, רואים את השכיחות הגבוהה שלהן במקומות כגון:

א. מפעלי עיבוד שבבי — מפעלי עיבוד שבבי בכל רחבי הארץ נדרשים לשלוט באופן שבו מפעילים סוגים שונים של מחרטות. אם באותם מפעלי עיבוד שבבי רוצים להשיג תוצאות מעולות עם עבודות העיבוד, חשוב שהם יבחרו את המחרטות המתאימות. בשביל לבחור בין סוגים שונים של מחרטות, משווים בין הדגמים על פי המפרט הטכני המתואר על ידי היצרן.

ב. בעלי מלאכה — עיבוד שבבי לא חייב להתבצע כחלק ממפעלי התעשייה הקלה או הכבדה. בין היתר, ניתן למשל לראות את הביקוש להפעלת סוגים שונים של מחרטות גם אצל בעלי מלאכה פשוטים יותר. כאן מדובר על בעלי מלאכה שמשלבים את השימוש בסוגים שונים של מחרטות יחד עם עוד כלים. כאשר משלבים בין כלים שונים ובהם מחרטות, מגדילים את הסיכוי לבצע עבודות מלאכה מדויקות ביותר.

ג. עיבוד מתכות, עץ וחומרים פלסטיים — גורמים שונים שצריכים לעבד מתכות, עץ וחומרים פלסטיים שולטים במידה רבה באופן שבו מפעילים מחרטות. באמצעות מחרטות ניתן לבצע עיבוד של כל סוגי המתכות, העץ והחומרים הפלסטיים ולרכז אותם באופן מסודר לפי הדרישות של הלקוחות ושל קהל היעד. כמו כן, עיבוד מתכות, עץ וחומרים פלסטיים מתבצע כיום עם מחרטות כי ניתן לבחור את הסכין ואת הפרמטרים המשפיעים על הדיוק.

מה עושים אם המחרטות מתקלקלות?

החדשות הטובות הן שניתן לתקן את כל סוגי המחרטות. בשביל לתקן סוגים שונים של מחרטות, בודקים קודם כל מה גרם לתקלה. על קצה המזלג, אפשר להזכיר הבדלים בין תקלות שנובעות משימוש לא נכון בסכין, מהתנגדות חזקה מדי מצד חומרי הגלם וכן הלאה. בנוסף, יש מצבים שבהם מחרטות מתקלקלות בגלל תחזוקה לקויה או בלאי טבעי.

מצד שני, יש מקרים שבהם תקלות מסוימות של מחרטות לא ניתנות לתיקון — או שיותר משתלם לרכוש מחרטות חדשות. במצבים כאלה, הפתרון הכי טוב הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע ולקבל הצעת מחיר מסודרת. תודות להצעת מחיר של בעלי מקצוע, אפשר לרכז את כל הפתרונות באופן מסודר ובמחיר הוגן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מחרטות למכירה יד שניה

שיטות לתיקון מחרטות

מאפיינים של מכונת cnc