מכבשים הידראוליים

מה מסתתר מאחורי המונח המורכב מכבש הידראולי? ובכן סה"כ מדובר במכונת לחיצה שמושתתת על בוכנה הידראולית וכיוון שהבוכנה מהווה חלק כה מהותי, נעצור לחקור אותה מעט יותר לעומק. הבוכנה ההידראולית ממירה אנרגיה שאצורה בנוזל דחוס והיא מורכבת מגליל שמכיל מוט שנע בזכות הלחץ של הנוזל, נוזל שלרוב מופיע כשמן, כך שבעקבות לחץ השמן הבוכנה נעה בתנועה קווית קדימה ואחורה. פעולה זו הכרחית ונחשבת ירוקה, ועל כן ניתן למצוא מערכות מעין אלו בכול מקום – במנופים, בתחום המיחזור, במטוסים, בעולם עיבוד המתכות, במלגזות וכדומה.

שימושים מוכרים

עתה לאחר שהבסיס ברור, נחזור אחורה ונבין מעט יותר לעומק מהו מכבש הידראולי, למה הוא משמש, אלו סוגים קיימים וכדומה. ובכן, מדובר במכונת לחיצה שזוכה להפעיל כוח משמעותי על משטח יחסית קטן, כאשר הפעולה נעזרת בתבנית או לחלופין באובייקט. כמו כן, בתעשייה נעזרים רבות בטכנולוגיית כיפוף, ניקוב, חישול ולחיצה על גבי תבנית, כך שבין היתר ניתן לייצר סדרות המוניות, להבליט ולהטביע מגוון סמלים, וכמובן לכופף מתכות מבלי לגרום לחומר להיסדק.

אינספור דגמים

ממש כפי שקיימים מגוון סוגים של טכניקות כבישה, כך גם קיימים מגוון סוגים של מכבשים הידראוליים. חלקם ידניים, חלקם מספקים לחץ מאוד גבוה, חלקם יכולים בו זמנית לחמם ולכבוש, חלקם עובדים עם לחצים משתנים, המהירויות שאליהן המכבשים מגיעים משתנות, חלקם כוללים כלוב הגנה, יש כאלו עם בוכנה עליונה לצד פלטה ממוסבת וכדומה, כך שכיום ניתן להיעזר במכבש הידראולי במגוון תחומים ובמקביל למצוא מכבשים שמציעים מפרטים מאוד מוגדרים - בהתאם לצורך ממוקד.

בין צורך להיצע

מכבשים הידראוליים משרתים רבות בעולם החקלאות, בענף המזון, בתעשיית המיחזור, במגוון מפעלים קטנים וכמובן בשלל מפעלי תעשייה. כך למשל מפעלי פלדה נעזרים רבות במכבשים מדי יום. כיצד אם כן מתאימים בין צורך להיצע? ובכן קיימים כאלו עם פיקוד ידני וקיימים כאלו עם פיקוד ממוחשב, כזה שבין היתר מאפשר שליטה מרחוק, אך באופן כללי כאשר עומדים לבחור מכבש יש להתייחס לסוג החומר שנדרש לכבוש, לכוח ולמהירות הכבישה הנחוצים, לרמת הדיוק האידאלית, למבנה המכאני (אנכי או אופקי) וכמובן רצוי לקבל החלטה האם יותר מתאים פיקוד שתלוי במפעיל, או לחלופין פיקוד שתלוי בתפעול אוטומטי. 

בעיות נפוצות

אומנם מדובר במכונה מאסיבית שעובדת על טכניקה יחסית פשוטה, אך עדיין לא פעם עשויות לצוץ מגוון בעיות, וכאשר אלו קורות טוב לדעת שיש למי לפנות על מנת להחזיר את המכונה במהרה לתפעול מלא. מהן הבעיות הנפוצות שעשויות לצוץ? להלן רשימה של בעיה לצד פתרון שמראש מוטב להכיר:

במכבשים הידראוליים שכוללים אלקטרוניקה הרבה פעמים נדרש כיול, כאשר התדירות מופיעה בהוראות היצרן. 

אם המכבש ישן, מאוד ייתכן שהאטמים שמצויים במשאבות, בשסתומים ובבוכנות יידרשו החלפה. 

המכבש לא עובד כראוי? גם בדיקה שגרתית כמו החלפה של מסננים ושמנים עשויה להוות פתרון ראוי.

תיקון מכבשים תעשייתיים - טקא טכנולוגיות

התייעצות מקדימה 

כל היופי שבעולם המכבשים ניתן לתכנן את המוצר בצמוד לצרכי הלקוח, כך שאין בערך, אלא ניתן מענה מדויק ועל כן אנשים מהתעשייה יודעים שאם הם זקוקים למכבש עבור ייצור סדרתי, הם אינם חייבים לבחור מתוך ההיצע הקיים, אלא הרבה פעמים ניתן לבצע מגוון שינויים והתאמות - זוכים במענה מקסימלי. כמו כן, יש להבדיל בין התמחות בייצור לבין התמחות בעולם המכבשים ההידראוליים, ועל כן הרבה פעמים הלקוח אינו מבין עד הסוף מהן הדרישות הנחוצות, משמע לטובת התייעצות מוטב לפנות למקום שמחזיק היצע מגוון ושבקיא בתחום, או לכל הפחות להתייעץ עם אנשים שבאים במגע שוטף עם מכבשים מסוג זה.

 from tkatechnology.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מחרטות למכירה יד שניה

שיטות לתיקון מחרטות

מאפיינים של מכונת cnc